1 June 2013

Terganggu....


Assalamualaikum.....






Down...sebu, keliru, ngilu, sebak dan ntah apa lagi rasa yang aku tanggung sekarang ni....
Maaflah andai sedikit emo dalam post kali ini.....Adakala keadaan ini mengganggu ketenangan hatiku....Mengapa Tuhan....mengapa harus aku merasai kesakitan hati saat aku sendiri begini....
Aku redha dengan ketentuanMu...aku tidak mahu meragui takdirMu Ya Allah...beri aku kekuatan, beri aku kerelaan hati, beri aku ketahanan menempuh seala dugaan dari Mu....




Cemburu...kala melihat kegembiraan insan lain, apatah lagi kebahagiaan yang terpancar di wajah mereka....Apalah hak diri ini mempetikaikan takdir indah mereka.....Tau perasaan ini tak baik....tapi apalah daya nak mengelak dari rasa begini.....





Pilu....bila mata melihat dihujung kaki yang berdiri sendirian....merempuh ombak dan badai sendiri, menahan diri dari jatuh ditolak angin dari merata sudut..juga sendirian......Tanpa tembok yang mampu menahan aku dari tersungkur di kaki kegagalan...Tanpa payung yang menahan hujan sedih dari membasahi hati....



Sunyi...saat melihat gelak ketawa mereka bersama sebuah keluarga yang lengkap, suami...isteri...anak2...INDAH...terlalu INDAH....
Adakala hati jahat mengeluh, merintih, menangis, menghiba sendiri mengenang diri tak mampu punya sebuah rumahtangga yang sesempurna itu....Entah apalah yang kurang, entah apalah yang cela di mata Mu Ya Allah....

No comments:

Post a Comment