23 May 2013

Lagu-lagu kesayangan......PART 1

Assalamualaikum readers...(eh...ada ke readers?sob..sob..)

Tetiba plak malam ni i is menjiwang sket...teringat lagu2 lama n yg pernah bwk kenangan dalam hidup aku sejak hati mula kenal apa itu cinta....cewahhh....byk tau!kikiki....tp so far ni yg teringat...nt i list out n citer sikit the story keh....tapi byk lagu2 lamala....ikut uols la nak kata i is oldskul ke hape....dah i dr zaman tu...nak wat camana ye dop?nt anak2 uols plak yg kata....ekekeleehh...lagu pe ni?oldskul la mother....kuikuikui.....

1.  PUISI UNTUK SANG PUTERI

 Menjunjung kasih cinta setia
Biar luka jemala hamba
Membuai rindu santapan kalbu
Asal dapat sentuh bayangmu

Sulaman emas kebaya labuh
Untuk puteri berpadan sungguh
Mabuk kepayang sekelip mata
Jangan hamba dianggap gila

Ingin membina istana dari permata
Malang sekali hamba tak punya apa
Ingin mencoret warkah bertinta emas
Tapi sayang tiada indah bahasa hamba

Hanya mencoret warkah usang
Untuk melepas kasih dan sayang
Jangan hamba dianggap gila
Niat suci di hati hamba

*k....ni mungkin adalah lagu yg aku akan ingat sampai mati...cinta pertama yg membawa ke alam perkahwinan.....lagu ni dia tuju kat  aku sejak dari belum kawen...n bila dah kawen dia akan nyanyi dalam bilik weols sambil main gitar....GILE TAK SWEET!!....moments yg tak akan aku lupa seumur hidup aku....kata dia...aku dia ibaratkn mcm sang puteri tu...yg dia tujukan puisi tu...n dia ibarat seorang lelaki yg tak layak nak berkasih dgn si puteri tu....n sampai sekarang belum ada lelaki yg dpt bawa moments indah yg sama mcm tu semula dalam hidup aku....sape yg kenal aku...mungkin tau yg kami dah berpisah...sejak 2005...FINE..lama gile dah...Atas beberapa masalah yg tak dpt di ceritakan, kami memilih utk begini...aku tak pernah letak perasaan benci atau dendam pd dia...maupun mana2 lelaki yg pernah kecewakan aku.....so, semua kenangan samada manis atau pahit adalah syg aku nak buang...semua tu adalah sgt MAHAL bg aku...ehh...pehal wat novel plak kat sini cek oii...hahah..k2 sambung....

2. NOVEMBER RAIN

When I look into your eyes I can see a love restrained
But darlin' when I hold you, don't you know I feel the same? yeah
Nothin' lasts forever and we both know hearts can change
And it's hard to hold a candle in the cold November rain

We've been through this such a long long time
Just tryin' to kill the pain, ooh yeah
But lovers always come and lovers always go
An' no one's really sure who's lettin' go today, walking away

And if we take the time to lay it on the line
I could rest my head just knowin' that you were mine, all mine
So if you want to love me then darlin' don't refrain
Or I'll just end up walkin' in the cold November rain

Do you need some time on your own?
Do you need some time all alone?
Everybody needs some time on their own
Don't you know you need some time all alone?

I know it's hard to keep an open heart
When even friends seem out to harm you
But if you could heal the broken heart
Wouldn't time be out to charm you?

Sometimes I need some time on my own
Sometimes I need some time all alone
lyricsalls.blogspot.com
Everybody needs some time on their own
Don't you know you need some time all alone

And when your fears subside and shadows still remain, oh yeah
I know that you can love me when there's no one left to blame
So never mind the darkness we still can find a way
Nothin' lasts forever even cold November rain

Don't ya think that you need somebody?
Don't ya think that you need someone?
Everybody needs somebody
You're not the only one, you're not the only one

Don't ya think that you need somebody?
Don't ya think that you need someone?
Everybody needs somebody
You're not the only one, you're not the only one

Don't ya think that you need somebody?
Don't ya think that you need someone?
Everybody needs somebody
You're not the only one, you're not the only one

Don't ya think that you need somebody?
Don't ya think that you need someone?
Everybody needs somebody 


*Lagu omputih ni dari Guns N' Roses....kesukaan dia...kata dia lagu ni menceritakan pahit manis percintaan weols...disaat kemelut melanda hubungan kami..cewaahh....so...sangat kenangan di situ...



3.  TERATAI
 
 Oh teratai bunga indah
Engkaulah pujaan hatiku
Telah lama aku rindukan
Wahai teratai bunga indah

Sungguh cantik paras wajahmu
Sinar matamu bagaikan suria pagi
Setiap insan selalu terpikat
Memandang teratai bunga indah

( korus )
Ku tak menyangka
Wahai terataiku sayang
Badai taufan mendatang
Menghembus dirimu
Engkau pun terkulai
Dan merunduklah layu
Tak berseri lagi

Oh tolong, lindungilah dia
Agar ku dapat bersamanya lagi
Ku inginkan terataiku sayang
Berseri seperti semula
Teratai bunga indah



*lagu Teratai ni pun dari dia....dia yg aku pernah sayang...pernah cinta....
You Make MeSmile
You Make Me Cry

k2.....dah2......

4.  BABE

Perasan tak muram air muka?
Eh…. mungkin tidak kerana ku dah kau lupa
Jauh di mata ….apatah lagi hati
Riuh tetap sunyi bila kau bersendiri

Oh patutlah lagu tak semerdu
Puputan bayu dah tak senyaman dulu
Ku pasti kerana tiada pelengkapnya
Ketiadaanmu dirasa

Jangan serkap jarang hidupku bahagia
Memang berat tak ku nafikannya
Walaupun cintamu rapuh dan keyakinan runtuh
Dengarku berbicara

Oh babe,ku masih menyinta
Oh babe,ku masih setia
Pilu…lara…hiba di jiwa
Kelabu di kalbuku

Oh babe,ku makin terasa
Oh babe,ku masih terasa haru
Bisakan disembuh andainya kau disisiku
Oh babe ku masih perlukanmu

Sehari dua mungkin boleh ku harung
Masuk ke tiga berlewah ku termenung
Selepas seminggu fikiranku bercelaru
Meruap-ruap bimbangku

Ke sana-sini terpinga tercari-cari
Petanda kau masih menyayangi
Walau cinta kau pudar kan ku teruskan jua
Rontaku dijiwa

Luahkan saja sebabnya
Punca kita tak sehala
Akan ku ubah sikapku
Seperti yang kau mahu

Katakan sja kau pinta
Walau tuk hujan diradah
Agar tak basahicinta kita yang goyah


*lag BABE - KRU ni adalah kesukaan aku jugak...lagu ni kenangan sblm kitorang berpisah...which is waktu ni dia baru balik dr somewhere....yg bila dia balik...n kitorang ada BIG problem....dia kata "Abang tujukan lagu ni untuk Sayang..." omg...aku suka gile kot lagu ni...

5. BAIK-BAIK SAYANG

Aku tak ingin kau menangis bersedih
Sudahi air mata darimu
Yang aku ingin arti hadir diriku
Kan menghapus dukamu sayang

Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku

Chorus
Hanya satu pintaku untukmu dan hidupmu
Baik baik sayang ada aku untukmu
Hanya satu pintaku di siang dan malammu
Baik baik sayang karna aku untukmu


Semua keinginan akan aku lakukan
Sekuat semampuku sayang
Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku


* lagu ni masa kitorang dah berpisah plak.....dia datang rumah n say that.....dia masih sayangkan aku n mengharapkan jodoh kami masih ada 1 hari nanti.... aku kata...berdoalah...moga Tuhan mendengarnya kerana apa yg mampu aku kata adalah TAK MUNGKIN....for whatever reason...

Banyak lagi lagu2 dgn dia....tak mampu kuingat sbb dia adalah sangat suka menyanyi....muzik, gitar dan dia tak bole dipisahkan.....will be continue to Lagu-lagu kesayangan ......PART 2 plak eh......


bubye....



No comments:

Post a Comment