27 May 2013

Lagu-lagu kesayangan........PART 2

Assalamualaikum...

Kali ni ...nak bercerita tentang lagu2 kesayangan PART 2 di mana punya kenangan setiap satunya...antara diriku dan mereka...(ewaahh...ramai plak...kikikik..)

1. SETIA KASIH

Sekali air sungai melimpah
Sekali pasirnya pun berubah
Itulah falsafah... yang jadi ikutan...
Dan juga bualan

Tapi bagiku pula berbeza
Sungai mengalir tetap berliku
Yang berubah cuma... adalah pasir saja...
Penghujungnya muara

( korus )
Hati ingin berbicara
Hati ingin merasai... nikmat cinta
Yang sering diperkata
Tetapi sebaliknya
Tiada Terlaksana

Dahan yang patah tiada bersambung lagi
Hatiku pasrah dalam mencari mimpi
Getar hatiku serta kepayahanku
Hanya kau saja sudi memahaminya

Setiaku kini hanya satu
Dan kasihku bukanlah beribu
Biar bercerai badan... jasad atau pun nyawa...
Aku tetap setia



* Antara lagu terawal saat hormon mula berubah...hahahha...di zaman sekolah menengah tau....kikiki....
OK.. jejaka yang berjaya menambat hati ni aku namakan A je k... seorang yang baik hati..sopan...agak warak...senang citer lelaki idaman wanita...good looking plak...haaiihhh...tp cara kami tak sama, tak serasi utk terus lama berkawan...senang citer takde jodoh...k, fine.
Sekarang A dah bahagia bersama keluarga tercinta...Last terjumpa masa raya thn lpas di 1 majlis rumah terbuka milik teman sekolah kami....masa jumpa tu tegur gitu2 je la...seram sejuk kaki tangan mak noks....1st love katanya....
Takla nak rasa pape lagi...sekadar gementar sebab ni kali pertama berjumpa selepas break masa form 5 dulu..hukhuk...sket2 tacing gak ar.....A..kalau awak terbaca...mungkin awak masih ingat ni............
S.K.H.S.
D.K.B.B
B.B.B.J.A.N.
A.K.S
(haaiihh....dah2la jiwang tu...hek3...)

2. BILA DIRI DISAYANGI

Terdengar bisikan mesra
Kalimah keramat bermentara
Bermulanya siang berakhir malam ku
Tak akan ku jemu menyebut namamu

Tiada batasan waktu
Tiada tempat mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan
Kasih merubah takdir

( korus )
Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap namamu, terasa diriku
Kembali dipandu

Engkau pertama, tiada akhirnya
Aku dalam kegelapan engkaulah cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayang mu
Ku berserah diri

* Sebenarnya tak bape minat kumpulan UKAYS...n tak tau sangat pun lagu ni...dengar2 gitu je...tapi bila bercinta dengan someone ni.aku gelar dia M je k....dan dia tujukan lagu ni utk aku...jadi special la plak lagu ni kan....k2 xpe, kita layaaaaannn...je....
Dengan dia ni pun tak de jodoh jgak....n kisah cinta kami agak sadis...ada terlampau banyak penipuan disitu....sedangkan hampir 3 tahun jugak hubungan kami...bayangkan??
frust tak frust.....tp malas pikir...sakit ati...k.bye.


3.  MY BABY YOU

as i look into your eyes
i see all the reasons why
my life’s worth a thousand skies
you’re the simplest love i’ve known
and the purest one i’ll own
know you’ll never be alone
[chorus:]
my baby you
are the reason i could fly
and ’cause of you
i don’t have to wonder why
baby you
there’s no more just getting by
you’re the reason i feel so alive
though these words i say are true
they still fail to capture you
as mere words can only do
how do i explain that smile
and how it turns my world around
keeping my feet on the ground
[repeat chorus]
i will soothe you if you fall
i’ll be right there if you call
you’re my greatest love of all
[repeat chorus]

arianna i feel so alive


* Lagu ni tak la M bagi kat aku...tp cuma sekadar aku setting special ringtone kat hp aku utk dia... Kenangan la tu kan....selama nak dekat 3 tahun tu la aku cuma dengar tone ni bila terima call dari dia....sedih.
4.  SAYANG
 Sayang apa khabar dengan mu
Di sini ku merindukan kamu
Ku harap cinta mu takkan berubah
Kerna di sini ku tetap untukmu

Sayang apa khabar dengan mu
Cobalah kamu telepon diriku
Ku rindu dengar suara indahmu
Kerna dirimulah semangat hidupku

Sayang dengarlah permintaan ku
Jangan ragu kan cintaku
Sayang percayalah apa kataku
Kerna ku sayang kamu

Sayang dengarlah permintaanku
Jaga hatimu untukku
Sayang dengarlah bisikan hatiku
Kerna ku sayang kamu


* Lagu ni kenangan aku bersama B....kenalan di fb merangkap teman sekolah lama walaupun bukan kenal sangat....kenal n jumpa semula dalam fb....1 tahun jugak chatting dalam keadaan kawan biasa...heheh...lepas tu baru rapat sikit...n masih dengan alasan yang sama...takde jodoh....Tak perlu citer detail la ye dop?malu... hihihi....dia sorang yang hemsem..hehe..cakap pun lemah lembut, respect aku...tapi kadang2 kelaka tak hingat....dia penah bagi aku pantun kat aku...japg aku share...sebab..aku selalu komplen, dia tak pernah nak cakap yg sweet2 ke...sajak ke...syair ke utk aku....hahah...pastu dia kata jap2 kang abg mesej balik...nak carik ilham...hahah...sekali dia mesej balik kat aku..................

ANAK KAMBING TERTELAN MANGGIS
TERTELAN MANGGIS DI KEBUN PAK ABU
SAYANGKU INI ORANGNYE MANIS
MEMBUATKAN ABANG SELALU MERINDU...

PERGI KE KEDAI MEMBELI BUAH
AYAAAANNGG...MUUAAAHHHH!!!

(hahahahiihhii....kelako+sweet+ngek=sengal...nice la kan pantun utk buah hati pakai anak kambing segala....itulah dia encik B yang selalu ada dalam ingatan saya...:) )

5. DOAKU UNTUKMU SAYANG

Kau mau aku apa, pasti kan ku beri
Kau minta apa, akan ku turuti
Walau harus aku terlelap dan letih
Ini demi kamu sayang

Aku tak akan berhenti
Menemani dan menyayangimu
Hingga matahari tak terbit lagi

Bahkan bila aku mati
Ku kan berdoa pada Ilahi
Tuk satukan kami di surga nanti

Tahukah kamu apa yang ku pinta
Disetiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

Aku tak akan berhenti
Menemani dan menyayangimu
lyricsalls.blogspot.com
Hingga matahari tak terbit lagi

Bahkan bila aku mati
Ku kan berdoa pada Ilahi
Tuk satukan kami di surga nanti

(Tuhan tolong aku, juga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

Aku tak akan berhenti
Menemani dan menyayangimu
Hingga matahari tak terbit lagi

Bahkan bila aku mati
Ku kan berdoa pada Ilahi
Tuk satukan kami di surga nanti 
* Lelaki terakhir dalam hidup aku untuk masa ini....kami putus bulan 2 yang lepas...pun bukan jodoh kot...wateva....Aku namakan dia S ok...S adalah ex-schoolmate aku dulu... actually tak ada apa hubungan pun dulu...tapi terjumpa bln 5 thn lpas..kt fb jgak...huhuh...fb lagi kan?n kami mula sedar perasaan yang hadir waktu tu adalah perasaan yang sama waktu di alam persekolahan dulu...cuma waktu tu kata S dia tak yakin dengan penerimaan aku plus kami pun rapat someone else.....fine...kata S dia masih ingat pada aku sehinggalah bertemu semula di fb...dan kami rapat sejak Hari Raya tahun lepas....tapi apa yang dirancang...yang diangan tak semestinya jadi knyataan kan...Tuhan dah merancang yang terbaik utk kami....so, aku redha walau adakala tak boleh nak menerima kenyataan....
Tapi apalah daya....siapa kita nak menidakkan ketentuanNya....redhalah saya...
Cuma aku ralat sebab kami putus tak semanis kami mulakan hubungan...Dia senyapkan diri tanpa explain apa sebenarnya alasan dia....mungkin ada dia kata sesuatu tapi bagi aku tu cuma alasan utk menyelamatan diri...wateva.
 Kenangan yang paling manis....dia pernah rekod video dia menyanyi lagu ni sambil main gitar....
Miss you.


Hanya setakat ni cerita aku tentang lagu2 kesayangan buat masa ini...bila2 aku cerita lagi ok....
Kat bawah ni lagu yang aku suka giler saat ni....Kutujukan istimewa utk kamu semua yang pernah aku sayang......Jangan bimbang...tak ada istilah benci atau dendam dalam hati aku pada kalian...

HARUS TERPISAH
 
Sendiri
Sendiri ku diam
Diam dan merenung
Merenungkan jalan yang kan membawaku pergi
Pergi ‘tuk menjauh
Menjauh darimu
Darimu yang mulai berhenti


Berhenti mencoba
Mencoba bertahan
Bertahan untuk terus bersamaku


Ku berlari kau terdiam
Ku menangis kau tersenyum
Ku berduka kau bahagia
Ku pergi kau kembali

Ku coba meraih mimpi
Kau coba ‘tuk hentikan mimpi
Memang kita takkan menyatu


Bayangkan
Bayangkan ku hilang
Hilang tak kembali
Kembali untuk mempertanyakan lagi cinta
Cintamu yang mungkin
Mungkin tak berarti
Berarti untuk ku rindukan


Ku berlari kau terdiam
Ku menangis kau tersenyum
Ku berduka kau bahagia
Ku pergi kau kembali

Ku coba meraih mimpi
Kau coba ‘tuk hentikan mimpi
Memang kita takkan menyatu


Ini harusnya kita coba saling melupakan
Lupakan
Lupakan kita pernah saling bersama

Ku berlari kau terdiam
Ku menangis kau tersenyum
Ku berduka kau bahagia
Ku pergi kau kembali

Ku coba meraih mimpi
Kau coba ‘tuk hentikan mimpi



No comments:

Post a Comment