21 April 2013

favouritism...

assalamualaikum semua....

  Ari ni nak citer pasal artis kegemaran...hikhik...pompuan kaaannn..;)...ok, saya senaraikan artis pertama yang saya minat sejak zaman hingusan dulu sampai sekarang k.....

 
FRANCISCA PETERS 

Waktu ni dalam darjah 1 or 2 kot....uiihh...kalau dah dok sorang2 dalam bilik... memang jadi kesukaanla berangan nyanyi macam kat pentas lagu2 dia...semua best2 plak tu...
Yang paling saya suka Kau Lilin Cintaku, Kerna Terpaksa, Sekadar Di Pinggiran, Rindu Memaksaku Menyayangimu...ada lagi kot...tapi tak ingat...memang banyak sangat lagu2 dia yang meletop masa tu..



FAUZIAH LATIFF

Aduhaaaiii...sangat2 minat dengan Kak Gee...panggilan dia masa tu...teruja dengan kecantikan dia dan terpegun dengan kesopanan dia..pendek kata semuala pasal Fauziah Latiff saya suka...Dalam majalah kalau ada gambar dia yang cantik2 mesti gunting dan simpan, beli majalah URTV masa tu ada poster artis kat dalam kan....tampal kat dinding bilik...hikhikhik....sukenyerrrr.....cari alamat dia kat majalah and tulis surat nak jadi adik angkat....wakakaka...yang ni kelaka.....
Lagu2 dia yang suka tahap nak lena ....Teratai Layu Di Tasik Madu, Kau Merubah Segalanya, Enggan, Tiada Noktah Cinta, Apa Sebenarnya, Bukan Kemahuan Fikiran, Setia Ku Korbankan, Dia... Waaaa....banyaknyer lagu2 dia....suka sangat!!!nak letak gambar dia lagilaaa..

 
Cantek Sangat kaaannn...

  
4U2C
Fionaaaaaa.....terciptalah irama cinta ini...hanyalah untukmu...oiihh...suka pulak ar kat irama hip hop bila da masuk sekola menengah ni kaannn....da semua nya encem2 n jambu2...sape tak sukeeee... hahahaha...muntooooohh...ahh..pedulikkan je...kikiki..
K2, masa tu beli jugak kaset2 4u2c ni...tapi tak banyak sangat lagu yang saya suke...selain Fiona, Darling I Love You, Funny Fantasy Mimpi ngan lagu raya dorang Syawal....yang lain macam lebih kurang sama je kan...
Eh, lupa nak cakap...penah jumpa dorang ni...cousin saya bawak dorang ada sesi berjumpa dengan peminat kalau tak silap kat Plaza Yow Chuan Jalan Ampang....dapat la sign sorang satu ...hikhik...(malu.... pipi blushing2 ya a aw....)
 


 
KRU
Pastu suka jugak ngan group adik beradik ni...Lagu2 dorang pun hebat2...suka Awas, Fanatik, Apa Saja, Cherrina, Di Dalam Dilema, Di Pintu Syurga, Dua, Hanya Kau , Jangan Lafazkan, Ooh La! La!, Sayang,Tiga Kata.......  Sebenarnya juga kagum dengan kredibiliti dorang masa mula2 jadi artis yang mana masing masih belajar lagi...saya yang waktu tu kalau tak silap lewat setahun kot dari Edry ambik SPM jadi terkagum2 sebab keputusan dia cemerlang walaupun sibuk dengan aktiviti yang tentunya tak sikit tu kan....Wa respect sama uols la brothers!! Sampai skang kan memang tak bole disangkal lagi kecemerlangan mereka ni...Filem Merong Mahawangsa, Magika pon meletop... hmmm..best2.....semoga terus berjaya dalam bidang masing....LEBIU KRU!(hoi...over..)



  
KOOL
Eh...nape minat kumpulan Kool ni eh?heheh...lagu pe eh....jap2...owh..Bebas...tu je kot, hehe... Baru saya ingat...suka group ni sebab suka tgk RIOT yang pandai menari, rambut panjang muka siries garang tanak senyum tapi macho rahang segi2 tu....wakakak...details ar plaaakkk...aaa tu je sebabnya.

Lepas2 abis sekola da takmo minat artis2 sangat dah...sebab boyfren menjeles kuat...uweeekk..
hahahah...so, mari fokus pada kekacakkan boyfren saje..kui3...
eeeeeeeehhhhhhh...wait2...now, da mula meminati balik....malas plak nak recall yang lain2 tapi artis yang ni memang minat dah lama, kenal pun dah lama...dia je tak kenal saya...fine.



      
 ARTIS PALING POPULAR ABPBH 2012.......SHAHEIZY SAM


Sejak Sam berlakon drama Pa'e kot mula minat dengan lakonan dia....masa tu dah terdetik..one day mesti bole jadi pelakon hebat Malaysia....setiap lakonan yang pasti jadi ingatan dan terkesan tak kira watak sedih, baik, jahat, nerd atau apa saja.....semuaaaannyaaa best|!!!Memang dia hebat sangat....
Filem2 Sam yang saya suka Kongsi, S.A.M, Adnan Sempit, Adnan Sempit 2, Jangan Pandang Belakang Congkak, Ngankung, Sekali Lagi, 8 Jam, Aku Ada Kau Ada??...... Suka dengan lakonan Sam...suka dengan peribadi Sam yang tak banyak kontroversi yang tak best....Good Luck Sam......(Muka awak macam ex-boyfren saya masa sekolah dulu..nama dia AG..oppss!hihi..)

aaaaaaaaaaaaaa.............tu je kot untuk kali ni....errmmm...cuma nak cakap....

(untuk awak sekiranya awak terbaca...)

mengenali awak adalah ketentuan Dia
menyayangi awak adalah ketenangan saya
ketawa awak adalah keceriaan saya
di sisi awak adalah keindahan buat saya
tanpa awak adalah duka saya
kehilangan awak adalah luka untuk saya
namun...............

bersama awak semula adalah mimpi ngeri saya...

sekian, terima kasih.
 


No comments:

Post a Comment